Pepa Fluvià Casas Notícies/Blog

Trànsit – Mostres finals Nancy Tuñon 2016

Mostres Nancy Tuñon 2016“EN TRÀNSIT” MOSTRES FINALS DE TERCER
El proper 25, 26 i 27 d’abril es presenten a la Nau Ivanow les Mostres Finals de Tercer curs del Pla de Formació de l’estudi Nancy Tuñon dirigides per Pepa Fluvià.

 

Infàmia

InfàmiaPotser cal recomanar “Infàmia” de Pere Riera, no només per la seva qualitat a tots nivells, sinó perquè l’espectacle aconsegueix fer pedagogia sobre els conflictes que suposa decidir dedicar-te al món de la interpretació.

El joc de miralls que proposa l’autor i director justifica tots els personatges i quan s’acaba l’espectacle, te’n vas a casa amb la satisfacció de saber que Pere Riera ha dignificat el nostre ofici.

Gràcies!!!

Curs d’improvisació

Improvisa

Durant els mesos de maig i juny impartiré un nou curs.

Es tracta d’un entrenament actoral dirigit a tots aquells actors que vulguin entrenar-se en la improvisació escènica.

S’utilitzaran diferents recursos expressius per al desenvolupament de les capacitats pròpies de cada actor amb la finalitat de millorar la creativitat i seguretat escèniques.

 

Què es pot aprendre?

  • L’atenció a escena
  • L’adaptació
  • La reacció des de l’impuls
  • El procés emocional
  • La importància d’estar present en l’aquí i l’ara.

El curs té una durada de 24 hores, repartides durant cada dilluns de maig i juny. L’horari serà de 16:00 a 19:00.

Trobareu tota la informació a: Geomedia Formació

 

Mar i Cel

Mar i Cel, amb Clara Moraleda i Júlia Jové

Mar i Cel, amb Clara Moraleda i Júlia Jové

Sempre és un plaer constatar que actualment el nostre teatre musical s’empara en una bona formació dels seus actors en interpretació.

La Clara Moraleda i la Júlia Jové en són un exemple afinadíssim de com es poden conjugar els dos llenguatges.

Lluny estan aquells dies que la interpretació dels actors en el teatre musical et distanciava degut a la seva poca veracitat.

Actualment formo molts actors que provenen d’aquest camp, i que tenen clar que l’exigència de la partitura és inversament proporcional a la versemblança de la interpretació.

El talent d’aquestes dues actrius en el musical Mar i Cel de Dagoll Dagom és un fet irrefutable.

Llarga vida al teatre musical català!

“Història” de Jan Vilanova

Amb en Pau Roca després de veure la seva "Història".

Amb en Pau Roca després de veure la seva “Història”.

“Història” de Jan Vilanova és un excel·lent treball, una magnífica proposta explicada des de la senzillesa de recursos que Sixto Paz Produccions ens té acostumats.

El viatge històric que proposa m’ha captivat i la direcció que en fa el mateix Pau Roca n’enriqueix la proposta.

Història

El Rei Lear

El Rei Lear - ProgramaAssistir per segona vegada a la representació del Rei Lear al Teatre Lliure és un regal i més quan entre aquest esplèndid treball coral d’actors i actrius de primera fila pots observar ex-alumnes de fa molt temps fent un esplèndid treball com a cor d’acompanyament d’aquest viatge ple de vicissituds del vell Lear.

Joan Sureda i Eduard Lloveras  i nou actors més conformen el cos de cavallers, oficials, missatgers i assistents de la tragèdia. El seu treball precís i dinàmic aconsegueix que moltes de les escenes tinguin una atmosfera que transporta a l’espectador en un espai-temps commovedor.

Aquest conjunt d’actors, tots ells joves actors del panorama teatral actual, defensen la proposta de manera excel·lent i la direcció que Lluís Pasqual ha fet d’aquest conjunt de personatges secundaris és tot un encert.

El Rei Lear dirigit per Lluís Pasqual és una joia que ningú s’hauria de deixar perdre. Una representació d’enorme qualitat que intueixo que serà difícil de superar.

El Rei Lear

Després de veure el Rei Lear amb Joan Sureda, uns dels actors.

Joan Sureda, sempre és un plaer veure el treball dels meus ex–alumnes.

 

 

Cerimònia de cloenda del 41è FILMETS Badalona Films Festival

Filmets 2015 - 02

A l’entrada del Teatre Zorrilla, a punt de começar la cerimòna, amb Rosa Mª Fluvià i en Truc.

Filmets-2015Ahir, dissabte 28 de Novembre, al Teatre Zorrilla de Badalona es va fer la cerimònia de cloenda de la 41a edició del Filmets Badalona Films Festival.

daniel-horvath-actorDaniel Horvath, ex-alumne meu, formava part del jurat del festival.

 

 

 

El filmet guanyador va ser ISAND (The Master) del director estonià Riho Unt.

La qualitat dels filmets se supera cada any. De mostra us poso un enllaç on es pot veure “The pavement”, del director Taylor Engel:

 

Entrevista per un programa de la televisió russa

Pervy_kanalLa setmana passada em van entrevistar per un programa de la televisió russa. Està previst que s’emeti el maig de 2016. Es tracte d’un programa on surten diferents persones de països europeus. El capítol que tracta d’Espanya es titula “В поисках Кихота” (A la recerca del Quixot).

Calen més punts de trobada per compartir llenguatges

Article publicat a la revista Entracte:

L’ Andreu Solsona m’ha empès a escriure sobre la meva recent experiència. Li ho vaig mig prometre i ara només em resta posar-hi l’empenta i alguna cosa més que l’esforç.

Fa uns anys vaig decidir fer una assignatura als alumnes de direcció de l’últim curs de l’Escac. En principi era donar eines als directors que acabaven els estudis sobre recursos bàsics en la direcció d’actors .

Va ser una sorpresa del tot agradable descobrir dotze alumnes de direcció interessats per l’assignatura i oberts a fer qualsevol pràctica, a fons i amb una humilitat sorprenent! Enguany encara ha estat més encoratjador . Només puc dir que tots ells tenien criteri i recursos vàlids i una mirada exigent sobre el procés dramàtic dels actors. Això m’ha fet descobrir una generació de directors que saben què busquen i què volen i, per tant, que exigeixen un tipus d’actuació que et fa qüestionar ,en última instància, si són prou vàlids i suficients els recursos i la formació que tenen els actors quan s’enfronten a la interpretació davant la càmara.

La meva assignatura aplega pràctiques d’actors novells i ben preparats que vulguin fer l’experiència amb directors de cinema que acaben la seva formació .El que m’ha motivat, al llarg de l’experiència, és haver estat espectadora d’un punt de trobada on actors i directors han unit, amb molt d’esforç ,els seus llenguatges. He vist com intentaven entendre’s ,com sumaven recursos, com es descobrien i arribaven a trobar un mateix codi per tal de millorar la interpretació i la direcció de les seves seqüències, i per descobrir-se, moltes vegades, despullats de solucions i, amb una mirada humil, expressar-me que tots ells , tan directors com actors , tenien coses a dir, però que sentien que desconeixien el llenguatge de l’altre, les necessitats de l’altre, fent-los així impossible ser més àgils en resultats.

Francament, no crec que això passés per manca de talent, asseguro que tots ells estaven ben preparats i van acabar treballant molt bé, sinó perquè malauradament existeix una evident desvinculació entre les diferents especialitats. Crec que els falten punts de trobada per a descobrir una interjecció en els llenguatges , un denominador comú, un codi, per entendre’s i dirigir i ser dirigits amb més facilitats i adquirir ofici. Caldria doncs una formació més integral?. Considero que la interdisciplinarietat és imprescindible. No és que pensi que els estudis que fan estiguin mal orientats, ni que un actor o director hagi de ser l’etern alumne, sinó que penso que són insuficients per com estan de deslligats un de l’altre, per la incomunicació i la manca d’experimentació mútua. Potser seria bo que existissin més assignatures que apleguessin actors i directors a fi de descobrir-se i reconèixers. Ho considero del tot imprescindible. En la meva condició de professora d’interpretació, puc dir que la meva experiència ha estat enriquidora i em diu que tenim un bon potencial d’artistes i que, per tant, tampoc no ho fem del tot malament, però també sento que no els hi ho fem fàcil i que per molt que ens mirem el melic, cal qüestionar-nos les estructures formatives, cal apostar per l’auto-crítica, enriquir-nos de nous recursos i inventar noves fórmules, si és necessari. Cal obrir els ulls a les necessitats de les generacions més joves, al relleu generacional del país. Jo seguiré valorant els seus interrogants i provaré de renovar-me amb ells tot el que pugui, encara que sentir-se qüestionat pugui resultar molt incòmode.

Hola!

Benvinguts a la meva pàgina web!

Tot just he començat a construir aquesta pàgina i encara no hi tinc gairebé res. De mica en mica hi aniré posant més material i coses.

Espero que sigui del vostre interès.